AVS4You.comSupportRulesAbout Us
    ENG English    FRA Français    DEU Deutsch
Posts: 4
Registered: 29.11.2013
29.11.13 14:45:37
Please cancel my subscription for "AVANGATE*AVS4YOU.COM" and refund my $39.00.

I am really sick of software companies automatically recharging annual subscription fees without customers' prior notice and explicit permission. This time, it was AVS4You.

I was charged $39.00 last night, causing my checkings account to go into the negative. I had not gotten an e-mail reminder about what was apparently yesterday's payment date.

In your FAQ section, you claim (when talking about the difference between the one year subscription and the 'unlimited plan'): "When the period is over, it is up to you to decide whether you prolong your license or stop using it."
Well, I was never given a reminder that if I didn't cancel the subscription somehow that I would be slammed with a $39 fee. One would think think that a "one year plan" is actually meant to be what it sound like - a *ONE* year plan.

I will uninstall this software immediately and would NOT like to continue my subscription.

Please refund my $39.


Information:
My name: S***** L**
Original date of payment/subscription: 11/29/12
Debit card: VISA, ends in 2028

Let me know if you need any other information.
Posts: 4
Registered: 29.11.2013
29.11.13 14:57:48
To: sophisticus


Another thing that's messed up- in the original receipt I received when I purchased a ONE YEAR SUBSCRIPTION a year, ago, the e-mail clearly says I purchased a ONE YEAR subscription.

"Product Reference: 604 110
Product Name: Subscription of 1 year of access
Product code: Subscription of 1 year of access

Quantity: 1
Price / Unit: 39.00 USD
Taxes (VAT): 0.00 USD
Total: 39.00 USD "

However, in the receipt e-mail I got yesterday, it says I had purchased an "unlimited subscription", which is a complete lie:


Dear S***** L**,
Thank you for your registration "Unlimited Subscription"!

At what point does a "one year subscription" automatically morph into an "unlimited subscription?"
Posts: 4
Registered: 29.11.2013
29.11.13 15:15:17
P.S. I've saved a copy of both of these posts and WILL repost them if I do not receive a helpful response and refund.
Posts: 4
Registered: 29.11.2013
30.11.13 11:27:59
[REPLY]sophisticus[/REPLY

It has been over 24 hours and I have yet to get a response from the Support staff,whom I've contacted several times through the Support portal.
Nat
Posts: 2229
Registered: 03.07.2008
02.12.13 06:37:12
To: sophisticus

Dear user,

We are really sorry for any inconvenices caused.

You was assisted in AVS Support System within 24 hours.

Usually we provide support assistance within 48 hours.

We would like to inform you that you were charged 39$ because you have activated autorenewal option for Unlimited subscription with 20 USD reduction while purchasing a One year subscription for AVS4YOU software.

Please be advised that your refund request was accepted and will be processed within 5 working days.

Should you need any further assistance do not hesitate to contact us.

Best regards
Posts: 59
Registered: 15.06.2013
04.12.13 17:10:29
To: Nat


Nice work guys. By the way, autorenewal is disabled by default right?
Nat
Posts: 2229
Registered: 03.07.2008
05.12.13 07:42:11
To: doncht

Dear user,

Autorenewal option is enabled by default, these are settings of our reseller.

Should you have any questions please feel free to contact us.

Kind regards
Posts: 3
Registered: 28.01.2014
28.01.14 01:01:08
(I was just charged 39.99 for an unlimited subscription that I did not purchase or authorize. Please remove it and refund my money ASAP! Here is the order number that was sent to my Email address 23662575.)

Above is my first attempt to contact your company, this is my second.. I need to know this is going to be taken care of before I take other actions...

Ryanhenderson81@yahoo.com
Nat
Posts: 2229
Registered: 03.07.2008
28.01.14 09:42:41
To: Ryanhenderson81

Dear Ryan,

We understand your frustration and sorry for any inconvenices caused.

You were charged 39$ because you have activated autorenewal option for Unlimited subscription with 20 USD reduction while purchasing a One year subscription for AVS4YOU software.

Now your AVS4YOU Unlimited Subscription order is cancelled and you will receive a refund within 5 working days.

Should you have any questions or problems please feel free to contact us at once.

Kind regards
Posts: 1
Registered: 20.02.2014
20.02.14 17:36:47
To: Nat


I too have just been charged 35.09 EUR for an unlimited subscription which I too did not buy. My original subscription was only supposed to cover a year and I did not renew it nor do I have any wish to do so so please refund my money. I'd like it if you could both cancel my subscription and refund my money. My order number is 24201137 and as you can probably see I have not activated the license key nor do I have any intention or wish to do so.
Nat
Posts: 2229
Registered: 03.07.2008
21.02.14 11:30:27
To: FreakOfNature

Dear user,

You have been assisted in AVS Support System.

Please use your e-mail and forum password to log in and track the answers.

Kind regards
Posts: 2
Registered: 20.05.2013
03.04.14 19:53:02
I have the same issue. I was charged the subscription fee, but have only purchased AVS for one year. Please give my the refund of 35 € and cancel my subscription. The transaction code is 265582312L019072B. I will only ask nicely once...
Nat
Posts: 2229
Registered: 03.07.2008
04.04.14 08:13:20
To: Vrallod

Dear user,

You have been assisted in AVS Support System.

Please let me know if I can be of any further assistance to you.

Kind regards
Posts: 3
Registered: 19.05.2014
19.05.14 16:25:43
To: sophisticus

Don't buy ASV4YOU software!!! If you change hardware, your license will not be moved to the new hardware, but you have to buy a new license instead!!!
Nat
Posts: 2229
Registered: 03.07.2008
20.05.14 07:24:05
To: brbr123

Dear user,

Your post has been moved and answered. Please follow this link.

Kind regards .
Posts: 3
Registered: 27.09.2014
27.09.14 14:14:02
I am very angry.
I originally purchased a one year subscription and that is all I wanted. Recently I started receiving emails stating that my card had expired and therefore the auto-renewal function could not be activated. When each email stated that it could not be auto-renewed I believed I did not have to do anything to stop the auto-renewal as it would not happen.
I now feel I have had money stolen from me as you have auto-renewed and taken payment from a card you had led me to believe had expired. I now have a supposed lifetime subscription that I do not want and cannot find a way to terminate.
I want a full refund of the money that was taken from me without my consent and I want to know why each email said my card had expire? Was this a deliberate misleading ploy to trick me into making sure I didn't terminate the subscription?
I also want to know exactly how I terminate the subscription I have been tricked into.
Posts: 3
Registered: 27.09.2014
27.09.14 14:22:26
To: ANGRY


This is what the emails said-

Your license will expire on September 23, 2014 and has the "auto-renew" option enabled.

Unfortunately, Avangate cannot auto-renew the license for you because your credit card is either expired or about to expire until the auto-renewal schedule date.
Posts: 3
Registered: 27.09.2014
27.09.14 14:31:54
To: ANGRY

There is something very strange and suspicious about the credit card details you've used. I am starting to wonder if this is actually a case for the police.
Nat
Posts: 2229
Registered: 03.07.2008
03.10.14 08:26:34
To: ANGRY

Dear user,

You have been assisted in AVS4YOU Support System concerning your refund request.

We would like to inform you that you were charged 39$ because you have activated autorenewal option for Unlimited subscription with 20 USD reduction while purchasing a One year subscription for AVS4YOU software.

Please let me know if I can be of any further assistance to you.

Kind regards
Posts: 1
Registered: 10.10.2014
10.10.14 17:34:20
I have the same problem with auto-renewal on a 1 year membership. I have requested a refund of the $39 processed through avongate. I almost deleted the notification email because it looks like a virus with an attachment invoice, but since I had ordered this video software a year ago I risked opening the mail. I hope I am refunded promptly and this practice does not continue. Future buyers BEWARE!
Attached files:
Online:
Users:  0  
Guests:  210